Sunday, May 30, 2021

Глаголицата: странна и чудата

Глаголицата: странна и чудата

(.. покажи всичко ..)  (.. скрий&свий всичко ..)  .. to the bottom ..


Глаголицата: странна и чуда̀та
(всичко за нея̨)


1. ▼▼  Прѣдисловие   (.. скрий го прѣдисловието ..)    (.. покажи само таблицата ..)


2. ►►  История на глаголицата   (.. покажи я̨ ..)


3. ►►  Свойства на глаголицата   (.. покажи ги ..)


4. ►►  Таблица на глаголическитѣ букви   (.. покажи я̨ ..)  (.. покажи я̨ само нея̨ ..)  .. към началото ..



5. ►►  Клавиатура и конвертиране  (.. покажи ги софту̌ернитѣ инструменти ..)  (.. разгъна̨ти ..)  .. към началото ..



6. ►►  Прѣпратки (references)   (.. покажи ги ..)  .. към началото ..



7. ►►  Коментари, въпроси и отговори (comments, Q&As)  (.. покажи ги ..) (.. разгъна̨ти ..) .. към началото ..






(.. show&expand everything ..)  (.. collapse&hide everything ..)  .. to the bottom ..


Glagolitic: What for a Script?
Just Strange and Unusual?
(everything about the Glagolitic script)


1. ▼▼  The Glagolitic Script: Preface   (.. HidePreface ..)   (.. ShowJustTheTable ..)

  • The purpose of this publication is to shed light on the history and properties of the Glagolitic alphabet.

  • An essential part of the publication is the table of Glagolitic letters.

    • Every Glagolitic letter has its line (or row) in the table, holding information about the letter,
      • including its Unicode, in:
    • Many considerations and explanations are built-in in the table.

  • Some software tools related to Glagolitic are also provided.

  • (.. ShowTheTable ..)    (.. HidePreface ..)    .. to the top ..

2. ►►  The Glagolitic Script: History   (.. Expand ..)


3. ►►  The Glagolitic Script: Features   (.. Expand ..)


4. ►►  The Table of the Glagolitic letters   (.. show it ..)  (.. show the table only ..)  .. to the top ..



5. ►►  Keyboard and Converting  (.. Show the Glagolitic Software Tools ..)  (.. Expanded ..)  .. to the top ..



7. ►►  Comments, Q&As   (.. show ..) (.. show expanded ..) .. to the top ..


No comments:

Post a Comment