Апология на българския̌т и међународния̌т автохтонизъм
.. към коментаритѣ .. .. to the bottom ..
Обикновено автохтонцитѣ,
т.е. привърженицитѣ на хипотези за автохтонния̌т балкански произход на българитѣ, не се придържат към добрѣ опрѣдѣлени понятия и поради това писанията им сѫ неясни.
Тук ще Ви илюстрирам как аз разбирам автохтонната теза, като започна̨ от себе си и мислено се връщам назад към прѣдцитѣ си примѣрно до врѣмето, когато сѫ били родени Методий и Кирил, Светитѣ братя от Солун, т.е. до около началото на девети вѣк, AD 800.
Тук ще Ви илюстрирам как аз разбирам автохтонната теза, като започна̨ от себе си и мислено се връщам назад към прѣдцитѣ си примѣрно до врѣмето, когато сѫ били родени Методий и Кирил, Светитѣ братя от Солун, т.е. до около началото на девети вѣк, AD 800.
Но най-напрѣд вижте тук принципитѣ на моитѣ възгледи за мина̨лото.
По слѣдитѣ на митохондриалната ми ДНК.
- Аз, Христо, съм българин, християнин, и за мене ро̀ден ми е нашия̌т език, който лингвиститѣ класифицират като славянски.
- Майка ми Иванка, Бог да я̨ прости, бѣше християнка и друг език, освѣн нашия̌т славянски език, не знаѣше.
Митохондриалната си ДНК съм наслѣдил от нея̨. - Нейната майка, баба ми Марийка, Бог да я̨ прости, бѣше християнка и друг език, освѣн нашия̌т славянски език, не знаѣше.
Митохондриалната си ДНК съм наслѣдил от нея̨. - Нейната майка, моята прабаба, всички я̨ споменаваха̨ като Буля Иваница, което ще рѣче Госпожа Иванова или Mrs. John.
Тя била християнка и друг език, освѣн нашия̌т славянски език, не знаѣла.
Митохондриалната си ДНК съм наслѣдил от нея̨. - Ако мога да продължа̨ по слѣдите на митохондриалната си ДНК назад във врѣмето докъм 800AD,
бих могъл да стигна̨ до пра-пра-баба си Славка (с около 50 прѣдставки "пра-"), за която ми се ще по-подробно да разкажа̨.
Тя била родена нѣ̋къдѣ в Аварско, по Срѣдния̌т Дунав, и ро̀ден за нея̨ бил нашия̌т славянски език. С посрѣдничеството на агенция за намиране на работа в чужбина, баба ми Славка, още на млади години, си намѣрила работа като бавачка-гувернантка нѣ̋къдѣ по Нашенско, по Румелийско. Стопанинът-ромѣй взел да я̨ заглеђа и коконата-ромѣйка бързо-бързо уредила да я̨ задоми. Баба ми Славка най-напрѣд мина̨ла прѣз купелът и приела Свето Кръщение, а послѣ мина̨ла под венчило с калфа-ромѣйче, за когото коконата я̨ сватосала – пра-пра-дѣ̋до ми Христо (с около 50 прѣдставки "пра-").
По слѣдитѣ на моята Y-хромозома.
- Аз, Христо, съм българин, християнин.
- Баща ми, Бог да го прости, бѣше българин и християнин.
От него съм наслѣдил свoята Y-хромозома. - Баща му, моя̌т дѣ̋до, Бог да го прости, бѣше българин и християнин.
От него съм наслѣдил свoята Y-хромозома. - Баща му, моя̌т пра-дѣ̋до, Бог да го прости, бил българин и християнин.
От него съм наслѣдил свoята Y-хромозома. - Ако мога да продължа̨ по следитѣ на свoята Y-хромозома във врѣмето до към 800AD, бих могъл да стигна̨ до пра-пра-дѣ̋до си Курти (с около 50 прѣдставки "пра-"),
за когото ми се ще по-подробно да разкажа̨.
Дѣ̋до ми Курти бил родом българин. Сега не знаем какъв е бил родния̌т му език. Стотина години прѣди това, родът на дѣ̋да ми Куртя бил дошъл по Нашенско нѣ̋къдѣ откъм отвъд Дунавът и си прѣмѣстил държавата тук.
Задомил се дѣ̋до ми Курти за ромѣйка-християнка, която той си харесал, когато българската армия гастролирала нѣ̋къдѣ на юг от Балкана из Тракия, тогава наричана още и Македония. Харесал си я̨ дѣ̋до ми Курти баба ми Тамара, ромѣйка-македонка от Тракия, харесал си я̨ и си я̨ отнесъл.
На стари години му се наложило на дѣ̋да ми Куртя да приеме и християнството, защото владѣтеля̌т, Светия̌т ни Цар Борис, така заповѣ̋дал. А пък синът на Цар Борис, великия̌т наш Цар Симеон Първи, си бил християнин и половин ромѣй.
Щѣ̋ло му се на Цар Симеон в самия̌т Цариград цѣ̋л ромѣй да стане и много люде погинали заради този мерак на Симеона Царя. Повечето синове на дѣ̋да ми Куртя били изклани при Ахелой, но моя̌т пра-дѣ̋до с 49 прѣдставки "пра-" оцѣлѣ̋л. Той също бил българин и християнин.
От него съм наслѣдил свoята Y-хромозома.
Међу Y-хромозомата и митохондриалната ДНК.
- Да разгледаме всички мои прѣдци, които сѫ живѣли в началото на девети вѣк. Заради браковете међу далечни роднини прѣз измина̨литѣ вѣкове оттогава, можем да редуцираме тѣхния̌т брой до около стотина души, от дѣ̋до ми Курти до баба ми Славка.
- Привърженицитѣ на теорията за славянския̌т произход на българитѣ сѫ хора, вкопчили се в политѣ на баба ми Славка.
- Привърженицитѣ на теорията за азиатски (тюркски или ирански) произход на българитѣ сѫ хора, втренчили се в потуритѣ на дѣ̋да ми Куртя.
- И еднитѣ, и другитѣ не обръщат внимание на стотината души, наредени међу тѣ̋х,
- от дѣ̋до ми Христо до баба ми Тамара:
- ромѣй до ромѣйка, ромѣйка до ромѣй.
- И все християни.
- Именно автохтонната теза не прѣнебрѣгва тѣзи хора.
- Извод първи. От памтивѣка по Нашенско сѫ живѣли мои прѣдци.
- Извод втори. От памтивѣка по Нашенско сѫ живѣли мои цивилизовани прѣдци, носители на европейската култура.
- Извод трети. Още от Апостолски врѣмена по Нашенско сѫ живѣли мои прѣдци - християни.
- Първи въпрос за прѣпитване: Какви сѫ били родом Светите Солунски братя Методий и Кирил и откъдѣ сѫ научили славянския̌т език?
- Втори въпрос за прѣпитване: Как може да се нарѣче клането при Ахелой, при условие, че там били изклани както синове на баба ми Тамара, така и синове на баба ми Славка?
- Писал съм:
- Привърженицитѣ на теорията за славянския̌т произход на българитѣ сѫ хора, вкопчили се в политѣ на баба ми Славка.
- Привърженицитѣ на теорията за азиатски (тюркски или ирански) произход на българитѣ сѫ хора, втренчили се в потуритѣ на дѣ̋да ми Куртя.
- И еднитѣ, и другитѣ не обръщат внимание на стотината души, наредени међу тѣ̋х,
- от дѣ̋до ми Христо до баба ми Тамара:
- ромѣй до ромѣйка, ромѣйка до ромѣй.
- И все християни.
-
Молитва за душитѣ на стотината ми прѣдци от 9-ти вѣк, от дѣ̋до ми Христо до баба ми Тамара.
Боже на духоветѣ и на всѣ̋ка плът, Който стѫпка смъртта, съсипа дявола̌ и подари живот на Твоя̌т свѣ̋т!
Сам Ти, Господи, упокой душитѣ на починалитѣ Твои рабиХристо Славка Васил Стефанкa Серафим Анастасия(Сийка) Йордан Савка(Савина) Иван Христина Гаврил Евгения Андон Юлия Атанас Николина Евтим Варвара Григор Климентина Трифон Катерина Харалампи Александра Евстати(Стати) Минка Тодор Ангелина Герасим Параскева Алекси Димитрина Яков Елисавета Захари Захарина Аврам Наталия Лазар Мария Георги Магда Кирил Ана Коста Павлина Сотир Петрана Панайот Яна Петър Елена Павел Ирина Апостол Гергана Дамян Зоя Илия Дафина Александър Лидия Симеон Дора Ставри Евдокия Параскев Агата Димитър Аксиния Нестор Атанаска Ангел Донка Михаил Иванка(Йоана) Рангел Татяна Рафаил Йорданка Минчо(Мина) Силвана Матей Василка Климент Лазарина Андрей Ева Сава Райна Спиро София Игнат Стилияна Анастас Теофана Наум Марта Стефан Костадинка Стамат Илияна Курти Тамара
в мѣ̋сто свѣтло, в мѣ̋сто злачно, в мѣ̋сто прохладно,
къдѣто нѣ̋ма никаква болка, скръб и въздишка.
Всѣ̋ко съгрѣшение, което сѫ сторили
с думи, или дѣло, или мисъл,
прости, като благ и човѣколюбив Бог,
тъй като нѣ̋ма човѣк, който да живѣе и да не съгрѣши.
Един Ти, Господи, си без грѣ̋х:
Твоята правда е правда вѣчна, и
Твоето слово е истина.
Защото Ти си възкресението,
животът и покоя̌т на починалитѣ Твои раби,
Христе Боже наш, и затова
на Тебе отдаваме слава
с безначалния̌т Твой Отец и
прѣсветия̌т, благ и животворящ Твой Дух,
сeга и всѣ̋кога и въ вѣки вѣков.
Амин.
►► Коментари, въпроси и отговори (comments, Q&As) (.. покажи ги коментаритѣ ..) (.. разгъна̨ти ..) .. към началото ..
▼▼ Коментари, въпроси и отговори (comments, Q&As) (.. скрий ги коментаритѣ ..) (.. разгъни ги ..) (.. свий ги ..) .. към началото ..
Ако има въпрос или коментар, на който трѣ̋бва да отговоря̨, ще прѣпиша̨ въпросът или коментарът тука и ще отговоря̨ тука.
Най-напрѣд ще отговоря̨ на двата въпроса за прѣпитване.
- ◄► ::christo.tamarin, 2016-09-23 20:21::
- {Q} Първи въпрос за прѣпитване: Какви сѫ били родом Светите Солунски братя Методий и Кирил и откъдѣ сѫ научили славянския̌т език?
- {A} Отговор: Ромѣи-християни сѫ били. Славянски език сѫ научили от бавачката си, която ще да е била землячка и колежка на баба ми Славка.
- ◄► ::christo.tamarin, 2016-09-23 21:21::
- {Q} Втори въпрос за прѣпитване: Как може да се нарѣче клането при Ахелой, при условие, че там били изклани както синове на баба ми Тамара, така и синове на баба ми Славка?
- {A} Отговор: Свада међу сватове. Почти като свада на сватба. Синоветѣ на баба ми Тамара, изклани при Ахелой, и синоветѣ на дѣ̋до ми Христо, изклани при Ахелой, като еднитѣ клали другитѣ и обратното, сѫ били фактически сватове, щом съм се родил аз.
- ◄► ::christo.tamarin, 2016-09-23 22:21::
- Писал съм:
Привърженицитѣ на теорията за славянския̌т произход на българитѣ сѫ хора, вкопчили се в политѣ на баба ми Славка. Привърженицитѣ на теорията за азиатски (тюркски или ирански) произход на българитѣ сѫ хора, втренчили се в потуритѣ на дѣ̋да ми Куртя. И еднитѣ, и другитѣ не обръщат внимание на стотината души, наредени међу тѣ̋х, от дѣ̋до ми Христо до баба ми Тамара: ромѣй до ромѣйка, ромѣйка до ромѣй.
И все християни.. - Писал съм:
Молитва за душитѣ на стотината ми прѣдци от 9-ти вѣк, от дѣ̋до ми Христо до баба ми Тамара.
- Заключителна бѣлѣжка по този повод:
- Заедно с мене, сестра ми и родата, днес по свѣтът живѣя̨т около милион потомци на изброенитѣ мои прѣдци от 9-ти вѣк. Те сѫ мои братовчеди, далечни или близки.
- От тѣ̋х, 65% сега сѫ турци, 10% сѫ българи, 10% сѫ гърци, 10% сѫ румънци. Остана̨литѣ 5% сѫ най-различни: араби, сърби, унгарци, италианци, ..
- Писал съм:
- ◄► ::demograph, 2014-02-24 22:12::
Много интересен поглед върху света ни. Сега си отговарям на въпроса:- Защо моята майка, която знаеше предците ми по двете линии до десето коляно, но почина преди да ми дойде на ум да ги запиша, казваше "Ние сине, сме тук от сътворението на света"? Благодаря.
-
►► ::christo.tamarin, 2014-09-25 16:27::
Съпоставка међу академичната история и чалга-историята
(.. покажи тук ..)
(.. покажи там ..)
.. към началото ..
-
▼▼ ::christo.tamarin, 2014-09-25 16:27::
Съпоставка међу академичната история и чалга-историята
(.. скрий я̨ ..)
(.. покажи я̨ там ..)
.. към началото ..
Обикновено академичнитѣ историци (не принадлежа̨ към тѣ̋х) сѫ почитатели на класическата академична история и се възмущават от чалга-историята.
(.. скрий я̨ съпоставката ..) (.. скрий всички коментари ..) .. към началото ..
От една страна, както в музиката, така и в историята, класиката е за малцина аристократи, докато простолюдието се развлича с чалгата.
Ама от друга страна, както класиката, така и чалгата, сѫ все музика. А пък музиката е субективно възприятие. В природата господства не музиката, а шумът.
Това, което дѣйствително се е случвало, не е точно това, което звучи в историческата класика, още по-малко това, за което чалгата върти задници.
Това, което дѣйствително се е случвало, сѫ разнообразнитѣ шумове. Да, може да се подочуе в шумоветѣ нѣщо подобно на музика, напримѣр пѣенето на птичкитѣ. Ама прѣобладават шумоветѣ: шумът от прибоя̌т на вълнитѣ, шумът от водопадът, лая̌т на кучетата, воя̌т на вълцитѣ, ревът на лъвът, писъкът на родилката, плѣ̋съкът на камшикът, и най-вече "грачи гарга грозно зловѣщо" - това е, което се е случвало.
"Гарга грачи грозно зловѣщо" над труповетѣ на мина̨лото.
"Гарга грачи грозно зловѣщо" - така с фанфари мина̨лото незапомнено бива изпращано в небитието.
Принципитѣ на моитѣ възгледи за мина̨лото: за скуката в историята.
-
►► ::christo.tamarin, 2017-12-16 18:36::
Манол Глишев:
Особености на историческия̌т автохтонизъм (.. покажи тук ..) (.. покажи там ..) .. към началото ..
-
▼▼ ::christo.tamarin, 2017-12-16 18:36::
Манол Глишев:
Особености на историческия̌т автохтонизъм (.. скрий ..) (.. покажи там ..) .. към началото ..
Докато си говорим в блоговете (и на още няколко места с други събеседници), забелязвам някои общи характеристики на автохтонисткия "дискурс", както биха го казали в "Литературен вестник". Доста показателни. Тези харатеристики се отнасят до отношението към темите на разговор и към опонентите на автохтонизма. Без особена подредба ще нахвърля наблюденията си тук. Това са само фактите, без коментар към тях. Смятам ги за интересни, доколкото автохтонизмът вече е доста силно убеждение по исторически въпроси. Тук не разглеждам вероятните причини за появата и разцвета на това относително ново течение в историческите представи на част от българите за далечното минало на страната и народа им. Може би си струва да отбележа, че един от първопроходците на българския автохтонизъм е журналистът Стоян Шангов, работил в началото на ХХ в. И Ганчо Ценов, разбира се.
- Основното автохтонистко убеждение е, че българите са генетично, езиково и културно-исторически потомци и наследници на античните траки.
- Автохтонизмът отхвърля демографското и културно значение на варварските миграции на Балканите и в цяла Европа в ІІІ-VІІ в.
- Повечето автохтонисти са убедени, че славянско нашествие в VІ-VІІ в. няма, а някои вярват, че цялата славянска езикова група е рожба на руска пропаганда.
- Автохтонистите смятат езикознанието като наука за несъстоятелно и средновековните източници за фалшификати. По този начин се разграничават рязко от конвенционалните научни методи на изследване. Същевременно сами често прибягват до така наречените "народни етимологии".
- Автохтонистите са убедени в съществуването на заговор срещу българското минало. Това прави убежденията им повече теория на конспирацията отколкото хипотеза за произхода на конкретен народ.
- Склонни са да смятат опонентите си за част от заговора. Всяко изказване против автохтонизма е схващано като проява на противобългарски убеждения.
- По принцип изпитват недоверие и към античните автори, но с двоен стандарт - някои от античните все пак казват по нещо вярно там, където се появи бегла възможност за тълкуване на техен текст в полза на родството между траки и други народи (като предположението винаги е в полза на тракийското влияние над съседа).
- Убедени са, че траките/българите са едновременно автохтонни и че са пътували много (като номадите, но... без да са номади).
- Смятат, че "номад" и "варварин" са оценъчни термини.
- Автохтонистите са убедени, че траките са имали своя писменост, различна от гръцката, линеарната, финикийската и фригийската. Често обаче допускат, че тези графични системи са повлияни от тракийската.
- Отъждествяват всички неавтохтонни теории за произхода една с друга. За автохтонистите остава общо взето неизвестно, че иранската, полиетничната степна и тюрко-алтайската теории са в спор помежду си.
- Автохтонистите често преминават в забележки на лична основа по време на спор. По това донякъде напомнят някои фундаментаристки социалистически позиции - като отхвърлянето на обективизма в историографията.
- За тях патриотизмът е водещо убеждение, а не толкова търсенето на фактите.
- Те смятат, че патриотизмът е достатъчно основание за всяко едро заявление.
- За тях автохтонизмът е по-скоро кауза отколкото научна теза.
- Автохтонистите имат предпоставена теза, в чиято полза търсят доказателства. Този подход ги отличава силно от конвенционалните учени, които първо натрупват маса от факти, а чак след това я тълкуват.
- Имената на историци като Васил Златарски и Петър Мутафчиев са анатема за автохтонистите. В тези автори те виждатпроводници на чужди интереси, а не учени.
- Автохтонистите обикновено не познават най-новата историческа и археологическа литература на специалистите и се борят с твърдения отпреди двайсетина-трийсет години.
- Автохтонистите са склонни да омаловажават, а в някои случаи - и да отхвърлят Великото преселение на народите като демографски фактор в историята на Европа.
- Периодичните нахлувания на нови индоевропейски народи са terra incognita за автохтонистите. Според мнозинството от тях траките са автохтонно балканско население, родствено с предгръцките пеласги и критски минойци, а не с индоевропейци като ахейските гърци.
- Автохтонистката хипотеза за произхода на българите не се изчерпва само с етногенетичните процеси. Тя обхваща историята на Средиземноморието, Черноморието, северна Африка и Средна Азия и я тълкува неизменно в полза на твърдението, че в предантичните периоди, Античността, а защо не и Средновековието българите/траките са (единен) етнос, доминирал политически, демографски и културно над огромни територии.
- Автохтонистките идеи не са формирали стройна хипотеза.
- Различните автохтонисти имат различни представи и частни насоки на интерес, където се задълбочават. За едни е привлекателна епохата на Константин Велики, за други - древният Египет, за трети - шумеро-акадската, вавилонската и асирийската цивилизация, а четвърти се интересуват от въпроси на кирило-методиевистиката докато пети четат основно Херодот. Всички те имат значителни противоречия едни спрямо други, но ги пренебрегват.
- Автохтонистите често си служат с понятия като "укриване" и "разкриване".
- Водени са от нещо като чувство за мисия към българщината.
- Обичат да смайват публиката със смели и несъмнено патриотични твърдения.
- Не се интересуват от история на комуникациите, дипломатическа история, история на ежедневието.
- Предпочитат да се задълбочават във въпроси, които схващат като политическа теория и един вид фолклористика на древните общества.
- Археологията ги интересува сравнително слабо.
- Автохтонистите са привлечени предимно от изводи; пътят на достигането им ги интересува относително малко.
- Няма застъпници на автохтонизма сред историците, класическите филолози и археолозите.
- Обикновено става дума за лица от така наречената техническа интелигенция, юристи, журналисти, писатели или лекари, за които историята е вид хоби.
- В писането си автохтонистите често използват изобилие от главни букви, гръмка реторика и удивителни, което отново ги отличава от принципно сдържаната конвенционална научна проза.
- Автохтонистите не се влияят от опонираща аргументация.
Възможно е с времето да добавя още бележки към този кратък списък. Ще се радвам, ако и други го направят.
Горните наблюдения се отнасят преди всичко до автохтонистите в България. Доколкото знам, автохтонни исторически идеи има у руснаци, турци, французи и британци.
В Русия те свързват днешното население на европейските части от страната със скити и сармати. Като и руските автохтонисти са любители на бомбастични твърдения.
В Турция става дума за произхода на днешните жители от античните фригийци, лидийци и кари. Крайните предположения и липсата наинтерес към твърденията на конвенционалните университетски учени са налице и там.
Във Великобритания автохтонизмът е от по-различен. Там представителите му са университетско течение учени-историци като Дейвид Рос от Абърдийн, които смятат, че келтско нашествие в Британия не е имало, а езикът и културата на Шотландия, Уелс и Ирландия се дължат на мощното влияние на галски търговци и друиди в Британия в периода VІ-І в. пр. Хр. Спорът им с мнозинството техни колеги с конвенционални убеждения тече в рамките на академичния дискурс.
Във Франция автохтонизмът е донякъде институционализиран. Без да отхвърля Великото преселение на народите и нашествията на франки, бургунди и готи, френската образователна система отдава най-голямо значение на галския субстрат в етногенезиса на съвременните французи.Разбира се, най-безумен е другият български автохтонизъм - този на Македонската Академиjа на Науките и Уметноста. Няма нормален българин, който да не се отнася с насмешка към претенциите на братовчедите ни за античен произход. Същевременно обаче мнозина нормални българи се гордеят със своя собствен античен произход. Явно не си дават сметка, че едно официализиране на автохтонизма тук би дало легитимност и на БJРМ-овските претенции и би утвърдило моралното право на македонските комшии да твърдят, че не са българи. Древните македони все пак не са траки, пък и в БJРМ все пак признават някакъв славянски елемент в етногенезиса си, докато родните автохтонисти тук смятат "славянин" едва ли не за мръсна дума. На това отгоре траки и македони често са били във вражда помежду си (още от преди времената на Филип и Александър, а и по времето на войните на Диадохите и Епигоните), така че евентуален успех на автохтонната хипотеза в България и въвеждането й в образователната система биха доказали в очите на публиката, че всъщност македонците и българите не просто са два отделни народа, а и врагове от хиляди години насам (защото публиката на Балканите все още вярва в такива неща като "братски народ" и "изконен враг").
(.. скрий текстът на Манол Глишев за историческия̌т автохтонизъм ..) (.. скрий всички коментари ..) .. към началото ..
Дотук с патриотизма на автохтонистите. Привържениците на тракийския ни произход уж искат да възвеличават България, а де факто работят против българската кауза в Македония. Ако в МАНУ се усетят, първото задгранично признание на автохтонната българска хипотеза ще дойде от Скопие :)
-
►► ::christo.tamarin, 2017-12-16 20:50::
Текстът на Манол Глишев за ..
особеноститѣ на историческия̌т автохтонизъм
в мой правопис и с мои коментари (.. покажи ..) .. към началото .. -
▼▼ ::christo.tamarin, 2017-12-16 20:50::
Текстът на Манол Глишев за ..
особеноститѣ на историческия̌т автохтонизъм
в мой правопис и с мои коментари (.. скрий ..) (.. скрий всички коментари ..) .. към началото ..Оттук към текстът в mglishev.blog.bg с дискусия отдолу.
Оттук към текстът на Манол Глишев без коментари.Докато си говорим в блоговетѣ (и на още нѣ̋колко мѣста с други събесѣдници), забѣлѣ̋звам нѣ̋кои общи характеристики на автохтонисткия̌т "дискурс", както биха̨ го казали в "Литературен вѣстник". Доста показателни. Тѣзи харатеристики се отнасят до отношението към темитѣ на разговор и към опонентитѣ на автохтонизмът. Без особена подредба ще нахвърля̨ наблюденията си тук. Това сѫ само фактите, без коментар към тѣ̋х.
Аз възнамѣрявам да коментирам тука в този цвѣт. В сѫщност, сега нѣ̋мам врѣме за коментари.
Коментари има и там (mglishev.blog.bg) в дискусия отдолу.Смѣ̋там ги за интересни, доколкото автохтонизмът вече е доста силно убѣђение по исторически въпроси.
Ами да. Щом и аз съм му се отдал на автохтонизмът.
Тук не разглеђам вѣроятнитѣ причини за появата и разцвѣтът на това относително ново течение в историческитѣ прѣдстави на част от българитѣ за далечното мина̨ло на страната и народът им.
Може би си струва да отбѣлѣжа̨, че един от първопроходцитѣ на българския̌т автохтонизъм е журналистът Стоян Шангов, работил в началото на 20-ти вѣк. И Ганчо Цѣнов, разбира се.
- Основното автохтонистко убѣђение е, че българитѣ сѫ генетично, езиково и културно-исторически потомци и наслѣдници на античнитѣ траки.
- Автохтонизмът отхвърля демографското и културно значение на варварскитѣ миграции на Балканитѣ и в цѣ̋ла Европа в ІІІ-VІІ в.
- Повечето автохтонисти сѫ убѣдени, че славянско нашествие в VІ-VІІ в. нѣ̋ма, а нѣ̋кои вѣрват, че цѣ̋лата славянска езикова група е рожба на руска пропаганда.
- Автохтониститѣ смѣ̋тат езикознанието като наука за несъстоятелно и срѣдновѣковнитѣ източници за фалшификати. По този начин се разграничават рѣ̋зко от конвенционалнитѣ научни методи на изслѣдване. Сѫщеврѣменно сами често прибѣ̋гват до така нарѣченитѣ "народни етимологии".
- Автохтониститѣ сѫ убѣдени в сѫществуването на заговор срѣщу българското мина̨ло. Това прави убѣђенията им повече теория на конспирацията, отколкото хипотеза за произходът на конкретен народ.
- Склонни сѫ да смѣ̋тат опонентитѣ си за част от заговорът. Всѣ̋ко изказване против автохтонизмът е схващано като проява на противобългарски убѣђения.
- По принцип изпитват недовѣрие и към античнитѣ автори, но с двоен стандарт - нѣ̋кои от античнитѣ все пак казват по нѣщо вѣ̋рно там, къдѣто се появи бѣгла възможност за тълкуване на тѣхен текст в полза на родството међу траки и други народи (като прѣдположението винѫги е в полза на тракийското влияние над съсѣдът).
- Убѣдени сѫ, че тракитѣ/българитѣ сѫ едноврѣменно автохтонни и че сѫ пѫтували много (като номадитѣ, но... без да сѫ номади).
- Смѣ̋тат, че "номад" и "варварин" сѫ оцѣнъчни термини.
- Автохтониститѣ сѫ убѣдени, че тракитѣ сѫ имали своя писменост, различна от гръцката, линеарната, финикийската и фригийската. Често обаче допускат, че тези графични системи сѫ повлияни от тракийската.
- Отъђествяват всички неавтохтонни теории за произходът една с друга. За автохтонистите остава общо взето неизвѣстно, че иранската, полиетничната степна и тюрко-алтайската теории са в спор помеђу си.
- Автохтонистите често прѣминават в забѣлѣжки на лична основа по време на спор. По това донѣ̋къде напомнят нѣ̋кои фундаментаристки социалистически позиции - като отхвърлянето на обективизма в историографията.
- За тѣ̋х патриотизмът е водещо убѣђение, а не толкова тѫрсенето на фактитѣ.
- Те смѣ̋тат, че патриотизмът е достатъчно основание за всѣ̋ко едро заявление.
- За тѣ̋х автохтонизмът е по-скоро кауза отколкото научна теза.
- Автохтониститѣ имат прѣдпоставена теза, в чиято полза тѫрся̨т доказателства. Този подход ги отличава силно от конвенционалнитѣ учени, които първо натрупват маса от факти, а чак след това я̨ тълкуват.
- Имената на историци като Васил Златарски и Петър Мутафчиев са анатема за автохтониститѣ. В тѣзи автори тѣ виђат проводници на чуђи интереси, а не учени.
- Автохтониститѣ обикновено не познават най-новата историческа и археологическа литература на специалиститѣ и се боря̨т с твърдения отпрѣди двайсетина-трийсет години.
- Автохтонистите сѫ склонни да омаловажават, а в нѣ̋кои случаи - и да отхвърлят Великото прѣселение на народитѣ като демографски фактор в историята на Европа.
- Периодичнитѣ нахлувания на нови индоевропейски народи сѫ terra incognita за автохтониститѣ. Според мнозинството от тѣ̋х тракитѣ сѫ автохтонно балканско население, родствено с прѣдгръцкитѣ пеласги и критски минойци, а не с индоевропейци като ахейскитѣ гърци.
- Автохтонистката хипотеза за произходът на българитѣ не се изчерпва само с етногенетичнитѣ процеси. Тя обхваща историята на Срѣдиземноморието, Черноморието, Сѣверна Африка и Срѣдна Азия и я̨ тълкува неизменно в полза на твърдението, че в прѣдантичнитѣ периоди, Античността, а защо не и Срѣдновековието, българитѣ/тракитѣ сѫ (единен) етнос, доминирал политически, демографски и културно над огромни територии.
- Автохтонисткитѣ идеи не сѫ формирали стройна хипотеза.
- Различнитѣ автохтонисти имат различни прѣдстави и частни насоки на интерес, къдѣто се задѫлбочават. За едни е привлекателна епохата на Константин Велики, за други - дрѣвния̌т Египет, за трети - шумеро-акадската, вавилонската и асирийската цивилизация, а четвърти се интересуват от въпроси на кирило-методиевистиката, докато пети чета̨т основно Херодот. Всички тѣ имат значителни противорѣчия едни спрямо други, но ги прѣнебрѣгват.
- Автохтониститѣ често си служа̨т с понятия като "укриване" и "разкриване".
- Водени сѫ от нещо като чувство за мисия към българщината.
- Обичат да смайват публиката със смѣли и несъмнено патриотични твърдения.
- Не се интересуват от история на комуникациитѣ, дипломатическа история, история на ежедневието.
- Прѣдпочитат да се задѫлбочават във въпроси, които схващат като политическа теория и един вид фолклористика на дрѣвнитѣ общества.
- Археологията ги интересува сравнително слабо.
- Автохтониститѣ сѫ привлечени прѣдимно от изводи; пѫтя̌т на достигането им ги интересува относително малко.
- Нѣ̋ма застѫпници на автохтонизмът срѣд историцитѣ, класическитѣ филолози и археолозитѣ.
- Обикновено става дума за лица от така нарѣчената техническа интелигенция, юристи, журналисти, писатели или лекари, за които историята е вид хоби.
- В писането си автохтониститѣ често използват изобилие от главни букви, гръмка реторика и удивителни, което отново ги отличава от принципно сдържаната конвенционална научна проза.
- Автохтонистите не се влияя̨т от опонираща аргументация.
Възможно е с врѣмето да добавя̨ още бѣлѣжки към този кратък списък. Ще се радвам, ако и други го направя̨т.
Горнитѣ наблюдения се отнасят прѣди всичко до автохтониститѣ в България. Доколкото знам, автохтонни исторически идеи има у руснаци, турци, французи и британци.
В Русия тѣ свързват днешното население на европейскитѣ части от страната със скити и сармати. Като и руските автохтонисти сѫ любители на бомбастични твърдения.
В Турция става дума за произходът на днешнитѣ жители от античнитѣ фригийци, лидийци и кари. Крайнитѣ прѣдположения и липсата на интерес към твърденията на конвенционалнитѣ университетски учени сѫ налице и там.
Във Великобритания автохтонизмът е по-различен. Там прѣдставителитѣ му сѫ университетско течение учени-историци като Дейвид Рос от Абърдийн, които смѣ̋тат, че келтско нашествие в Британия не е имало, а езикът и културата на Шотландия, Уелс и Ирландия се дължа̨т на мощното влияние на галски търговци и друиди в Британия в периодът VІ-І в. пр. Хр. Спорът им с мнозинството тѣхни колеги с конвенционални убѣђения тече в рамкитѣ на академичния̌т дискурс.
Във Франция автохтонизмът е донѣ̋къдѣ институционализиран. Без да отхвърля Великото прѣселение на народитѣ и нашествията на франки, бургунди и готи, френската образователна система отдава най-голѣ̋мо значение на галския̌т субстрат в етногенезисът на съврѣменнитѣ французи.Разбира се, най-безумен е другия̌т български автохтонизъм - този на Македонската Академиjа на Науките и Уметноста. Нѣ̋ма нормален българин, който да не се отнася с насмѣшка към претенциитѣ на братовчедитѣ ни за античен произход. Сѫщевременно обаче мнозина нормални българи се гордѣя̨т със своя̌т собствен античен произход. Явно не си дават смѣтка, че едно официализиране на автохтонизмът тук би дало легитимност и на БJРМ-овскитѣ претенции и би утвърдило моралното право на македонскитѣ комшии да твърдя̨т, че не сѫ българи. Дрѣвнитѣ македони все пак не сѫ траки, пък и в БJРМ все пак признават нѣ̋какъв славянски елемент в етногенезисът си, докато роднитѣ автохтонисти тук смѣ̋тат "славянин" едва ли не за мръсна дума. На това отгоре траки и македони често сѫ били във врађа помеђу си (още от прѣди врѣмената на Филип и Александър, а и по врѣмето на войнитѣ на Диадохитѣ и Епигонитѣ), така че евентуален успѣх на автохтонната хипотеза в България и въвеђането ѝ в образователната система биха̨ доказали в очитѣ на публиката, че в сѫщност македонцитѣ и българитѣ не просто сѫ два отдѣлни народа, а и врагове от хиляди години насам (защото публиката на Балканитѣ все още вѣ̋рва в такива нѣща като "братски народ" и "изконен враг").
(.. скрий текстът на Манол Глишев за историческия̌т автохтонизъм ..) (.. скрий всички коментари ..) .. към началото ..
Дотук с патриотизмът на автохтониститѣ. Привърженицитѣ на тракийския̌т ни произход уж искат да възвеличават България, а де факто работя̨т против българската кауза в Македония. Ако в МАНУ се усѣтя̨т, първото задгранично признание на автохтонната българска хипотеза ще дойде от Скопие :)
- ◄► ::christo.tamarin, 2020-01-19 22:09::
- Опорни точки - обща част
- Опорни точки - специална част (.. скрий всички коментари ..) (.. свий ги ..) (.. разгъни ги ..) .. към началото ..
-
►► ::christo.tamarin, 2020-01-21 21:44::
Българитѣ не сѫ славяни по ген
(.. покажи за славянския̌т ген ..)
(.. разгъна̨то ..)
-
▼▼ ::christo.tamarin, 2020-01-21 21:44::
Българитѣ не сѫ славяни по ген
(.. скрий го славянския̌т ген ..)
(.. свий го ..)
(.. разгъни го ..)
-
►► ::christo.tamarin, 2016-02-19 19:23::
Из дали в даль .. Via Istrum
(.. покажи тук ..)
(.. покажи там ..)
-
▼▼ ::christo.tamarin, 2016-02-19 19:23::
Из дали в даль .. Via Istrum
(.. скрий ..)
(.. покажи там ..)
Люди же есме
Прѣдставѣте си слѣдната картинка.
Седми или осми вѣк слѣд Христа. По стария̌т римски пѫт Via Istrum два чифта волове тегля̨т двѣ каруци.
В първата се возя̨т куп дѣчурлига, кара я̨ майка им. Втората я̨ кара баба им. На втората сѫ натоварени кокошки в клѣтки, хранителни запаси, сѣмена, рало и други земедѣлски сѣчива, мѣ̋хове с вода.
Стопанинът и голѣмия̌т му син вървя̨т пѣша. Двѣ кучета им помага̨т да карат по пѫтя̌т малко стадо от овцѣ и кози. Крава и теле сѫ вързани за втората кола и я̨ слѣдват.
Прѣдставѣте си, че машина на врѣмето Ви отведе при тѣ̋х. Заслушайте се в разговорът им. Тѣ сѫ славяногласни! Припомняте си знанията по старославянски език и питате: "На какъв език си говорите?". Ще Ви отговоря̨т: "На нашия̌т си". "А какви сте Вие? Словѣне ли сте? Или блъгаре?" - продължавате да питате. "Люди же есме." - ще отговоря̨т.
Пѫтуват хората към ново мѣстожителство с надѣђата за по-добър живот.
Въпросът за произходът на българитѣ никак не ги вълнува.(.. Оригиналния̌т ми текст от август 2011 бѣше на руски - покажи го ..)
(.. Скрий го текстът на руски ..)
Представьте себе следующую картину.
Идет 7-ой или 8-ой век. Из дали в даль по старой римской дороге Via Istrum, две пары волов тащат две телеги. На первой сидят старуха, невеста, трое детей. На второй несколько куриц, запасы пищи и семен, топоры, лопаты, меха воды ... Пешком идут хозяин и его сын. Две собаки им помагают загонять в путь стадо: пять овец, две козы. Корова и два телята следуют телегу, к которой привязаны.
Представьте себе, что машина времени Вас отведет к ним. Заслушаетесь к их разговору. Они же славяногласные. Припоминаете свои знания о старославянском языке и спрашиваeте: "На каком языке разговариваете?". Ответят Вам: "На нашем же". "А кто Вы? Словене?" - опять спрашиваете. "Люди же мы." - ответят.
Едут люди на новое местожительство, надеясь на лучшую жизнь. Дискутируемые здесь и сейчас проблемы их совершенно не волнуют.(.. Скрий го коментарът Via Istrum ..)
-
►► ::christo.tamarin, 2016-05-27 13:03::
"Българитѣ не сѫ славяни по ген" ..
(.. покажи тук ..)
(.. покажи там ..)
(.. покажи коментираната статия ..)
-
▼▼ ::christo.tamarin, 2016-05-27 13:03::
"Българитѣ не сѫ славяни по ген" ..
(.. скрий ..)
(.. покажи там ..)
(.. покажи коментираната статия ..)
"Българитѣ не сѫ славяни по ген".
"Столът не е голѣ̋м на цвѣ̋т".
И двѣтѣ тѣзи твърдения са еднакво неадекватни.
- Столът не е голѣ̋м на цвѣ̋т, понеже "голѣ̋м цвѣ̋т" нѣ̋ма.
- Има бѣ̋л, зелен, червен, син цвѣ̋т, ама голѣ̋м цвѣ̋т нѣ̋ма.
- И в дѣйствителност, столът, на който сега сѣдя̨, е сив на цвѣ̋т и срѣден по размѣр.
- Българитѣ не сѫ славяни по ген, защото славянски ген нѣ̋ма.
- Славяни по ген никъдѣ нѣ̋ма.
- Има славянски език.
- Ние българитѣ сме славяни по език.
По ген сме си балканци, балканџии, или по-наедро казано, срѣдиземноморци и европейци.(.. скрий го коментарът ..)
-
►►
::christo.tamarin, 2017-01-26 11:02:: .. стига с тѣзи славянофобски комплекси ..
(.. покажи тук ..)
(.. покажи там ..)
-
▼▼ ::christo.tamarin, 2017-01-26 11:02::
.. стига с тѣзи славянофобски комплекси ..
(.. скрий ..)
(.. покажи там ..)
Славяногласен по Нашенско означава човѣк с ро̀ден български език.
Славяногласен в Чехия означава човѣк с с ро̀ден чешки език.
..
Не сме били славяни - стига с тѣзи славянофобски комплекси. Хора с такива комплекси приличат на тийнейџъри, дѣто не искат да сѫ синове и дъщери на майка си и на баща си, а не съзнават, че от генитѣ си не мога̨т да избѣ̋гат.
Българщината, автентичната българщина без русофилска закваска, се състои от три равностойни елемента: християнство, балканщина (европейска балканска култура), и славяногласие (славянщина).
Нѣ̋ма друго.
Ако е имало друго, то е за да ни промие нѣ̋кой мозъцитѣ, че сме били дошли от сѣвероизток и само натам трѣ̋бва да гледаме и да чакаме нашитѣ по-голѣми братя оттам пак да дойда̨т.
Ако е имало друго, то е за да ни промие нѣ̋кой мозъцитѣ да се откажем от християнството, да загърбим Божия̌т ред и да застроим социализъм-комунизъм-алабализъм. Май сѫ успѣли да ни промия̨т мозъцитѣ.
Нашата славянщина е дошла от сѣверозапад. Нищо трайно и цѣнно не е дошло от сѣвероизток - нито християнството, нито балканщината ни, нито славяногласието.(.. покажи дискусията тук ..) (.. покажи дискусията там ..) (.. скрий го коментарът ..)
(.. скрий я̨ дискусията ..) (.. покажи дискусията там ..) (.. скрий го коментарът ..)
- Васил Давидов::2016-12-16 21:06::
Сам казваш, че от гените не може да се избяга. Интересно ми е след като специалистите по генетика твърдят, че няма общо в гените между славяногласните българи и останалите славяногласни, на кое трябва да отдаваме по-голямо значение. Езикът може случайно да се посее сред определени групи хора, но това толкова ли е важно, след като гените са сходни със съвсем други народи, всичките все не-славяногласни?
- Христо Тамарин::2016-12-16 23:08::
Не разбирам много от генетика, но доколкото разбирам, нѣ̋ма понятие какво е това славянски гени, или гени на славяногласни, както казваш ти. В дѣйствителност, всѣ̋ка територия от Европа си има своя специфика на генофондът. И то без връзка с езикът, без корелация с езикът.
- Васил Давидов::2016-12-16 23:13::
Аз още по-малко разбирам, но навсякъде чета как споменатите специалисти боравят с проценти, изразяващи някакви еднаквости или съвпадения в гените, напр. 50% тракийски, 18% славянски и т.н. Нямам представа доколко това е достоверно и какво точно се крие зад него, но и ти си ги виждал такива публикации.
- Христо Тамарин::2016-12-16 23:27::
Празни приказки сѫ.
- Васил Давидов::2016-12-17 09:02::
Е празни, празни, но като кажат най-изявените ни учени в областта, че генетично приличаме на гърци и италианци, а не на руснаци, турци или чехи, вече не са толкова празни.
- Христо Тамарин::2016-12-17 09:06::
Нашия̌т генофонд, или по-точно генофондът на населението на нашата територия е формиран в основни линии по врѣме на Римската империя. Имало е инфраструктура, имало е свободно движение на стоки и хора из цѣ̋лата територия на империята. Срѣдиземноморска "раса". Или "расата" на сѣверното Срѣдиземноморие. "Раса" не е в биологичен смисъл.
- Васил Давидов::2016-12-17 09:09::
Това не обяснява защо в следващите 2000 години той не се е променил, след като движенията не са преставали, а нашата територия си е сменяла сайбиите няколко пъти.
- Христо Тамарин::2016-12-17 09:16::
Сигурно се е промѣнял непрѣстанно и много се е промѣнил генофондът. Но слѣд Римската империя винѫги мѣстния̌т генофонд е бивал по-як и е асимилирал пришълцитѣ.
- Васил Давидов::2016-12-17 09:22::
"Асимилирал е пришълците" означава, че древните народи, ако не са избити до крак, което едва ли някъде се е случвало, си съществуват и сега, макар че много от тях се водят за изчезнали. Всъщност изчезнали са езиците им, които са били замествани с езиците на завоеватели.
- Христо Тамарин::2016-12-17 09:25::
Нѣ̋ма такова нѣщо като "народ". Има население, което в тѣлесата си има нѣ̋какви си гени, но не само гени, а и белтъци, сланини, кокали, и т.н. Нѣ̋ма български или славянски гени, отличими по някакъв особен начин, така както нѣ̋ма и специално отличими български сланини или кокали.
- Христо Тамарин::2016-12-17 09:26::
Така е било във вѣковетѣ прѣди 19-ти.
Сега вѣче има народи. - Васил Давидов::2016-12-17 09:32::
Казах "народ" за краткост. Ставаше въпрос за населението на определена държава, но не империя, говорещо един език, с едни обичаи и традиции, или това, което сега се нарича етнос. Такива държави е имало винаги и винаги е имало народи в тоя смисъл. А през 19 век нищо не се е случило, за да се каже, че народите съществуват от тогава.
- Христо Тамарин::2016-12-17 09:42::
От 19-ти вѣк насетнѣ има народи или етноси по собствени субективни възприятия, което е и съврѣменното понятие. Прѣди народитѣ (етноситѣ) сѫ били плод на обективна класификация. Примѣр: Сега съм българин, защото аз казвам, че съм такъв. Прѣди 19-ти вѣк моитѣ прѣдшественици сѫ били българи, защото сѫ били християни (гяури) и сѫ говорѣли на балкано-славянски (български) език.
- Васил Давидов::2016-12-17 09:48::
Именно де. Дали ще се употреби "народ" или не, е ясно за какво говорим. Съвкупности от хора с общ език и общи традиции, вкл. и религия. След 19-ти век има такава възможност за самоопределяне, но предишното дефиниране не е отпаднало, а и не са много тия, дето биха казали, че са французи, само защото се възприемат за такива, ако са румънци да речем.
Всъщност спорим ли за нещо? - Христо Тамарин::2016-12-17 09:49::
Това означава, че за по-старото врѣме трѣ̋бва да се разглеђат и анализират поотдѣлно езицитѣ и религиитѣ, и това е напълно достатъчно за врѣмето прѣди 19-ти вѣк.
Не спорим.
- (.. скрий я̨ дискусията ..) (.. покажи я̨ дискусията там ..) (.. скрий го коментарът ..)
- Васил Давидов::2016-12-16 21:06::
- ◄►
(.. скрий коментаритѣ за славянския̌т ген на българитѣ ..)
(.. свий ги ..)
(.. скрий всички коментари ..)
(.. свий ги ..)
(.. разгъни ги ..)
.. към началото ..
-
►► ::christo.tamarin, 2016-02-19 19:23::
Из дали в даль .. Via Istrum
(.. покажи тук ..)
(.. покажи там ..)
-
►► ::Д-р Младенов, 2021-02-27 12:54::
Чудесно казано!
(.. покажи ..)
(.. скрий ги всички коментари ..)
(.. свий ги ..)
.. към началото ..
-
▼▼ ::Д-р Младенов, 2021-02-27 12:54::
Чудесно казано!
(.. скрий ..)
(.. скрий ги всички коментари ..)
(.. свий ги ..)
.. към началото ..
И това също: Заедно с мене, сестра ми и родата, днес по свѣтът живѣя̨т около милион потомци на изброенитѣ мои прѣдци от 9-ти вѣк. Те сѫ мои братовчеди, далечни или близки...
САМО ЧЕ ЗАЩО - От тѣ̋х, 65% сега сѫ турци, 10% сѫ българи, 10% сѫ гърци, 10% сѫ румънци...?
Не са ли 40% българи, 20% гърци, 20% турци, 20% румънци?◄► ::christo.tamarin, 2021-03-05 11:55:: Отговарям на уважаемия̌т Д-р Младенов.
- Вие може би неявно сте прѣдположили, че всички или повечето от стотината изброени в основния̌т текст мои прѣдци от 9-ти вѣк сѫ българи.
- Но аз не съм твърдѣ̋л това.
- Това изрично е казано само за "дѣ̋до ми Курти".
- Повечето от тѣ̋х сѫ били просто ромеи-християни, ..
- .. без друга идентичност, без нуђа от друга идентичност.
- Сега можем да прѣдположим нѣ̋какво разпрѣдѣление според езикът.
- Прѣдполагам слѣдното:
- приблизително една трета славяногласни
- приблизително една трета елинофони
- приблизително една трета романофони (влашки език)
- Събитията от послѣднитѣ вѣкове имат експоненциално по-голѣ̋мо значение, отколкото събитията от по-далечното мина̨ло.
- От около стотина години тежка демографска криза е налѣгна̨ла европейскитѣ християнски етноси.
- Това редуцира (намалява) процентитѣ за българитѣ, гърцитѣ и румѫнцитѣ.
- Прѣз послѣднитѣ седем вѣка огромна част от потомството на моитѣ прѣдци от 9-ти вѣк сѫ били ислямизирани.
- Заради този факт, процентът на турцитѣ срѣд моитѣ съврѣменни далечни братовчеди стѫпва на числото 50, в приближение.
- Заради демографската криза числото се покачва на 65.
- Затова: от тѣ̋х, 65% сега сѫ турци, 10% сѫ българи, 10% сѫ гърци, 10% сѫ румънци
- (.. скрий го коментарът ..) (.. скрий ги всички коментари ..) (.. свий ги ..) .. към началото ..
- Вие може би неявно сте прѣдположили, че всички или повечето от стотината изброени в основния̌т текст мои прѣдци от 9-ти вѣк сѫ българи.
-
►► ::christo.tamarin, 2021-03-02 11:14::
Хан Аспарух край Босфора̌
(.. покажи тук ..)
(.. покажи там ..)
-
▼▼ ::christo.tamarin, 2021-03-02 11:14::
Хан Аспарух край Босфора̌
(.. скрий ..)
(.. покажи там ..)
Иванчо дума Марийки:
Хан Аспарух да бѣше отишъл малко по̀ на запад!
Сега щѣ̋хме да сме истински европейци и нѣ̋маше да попаднем под турско робство!
Иванчо е отличник по история и я̨ знае пѣсента "Край Босфора̌ шум се вдига".
Марийка е отличничка по математика.
Марийка дума Иванчу:
Ех, Иванчо, къдѣто и да бѣше отишъл хан Аспарух,
тука по Нашенско пак щѣ̋ха̨ да живѣя̨т хора
и това пак щѣ̋хме да сме ние.
А ти, Иванчо, сѫщата пѣсен щѣше да пѣеш. - ◄► ::christo.tamarin, 2022-07-12 12:44:: christotamarin.blog: [Draft] Относно произходът на българския̌т етнос
- ◄►
(.. скрий ги всички коментари ..)
(.. свий ги ..)
.. към началото ..
[Draft] Апология автохтонизма, болгарского и международного
Перевода на русский не будет.
[Draft] Apology of the Autochtonism, that in Bulgaria and that Abroad
Not available yet - still in development.
Д-р Младенов May 28, 2016 at 5:06 PM
ReplyDelete- !!
- Чудесно казано ! И това също:"
ReplyDeleteЗаедно с мене, сестра ми и родата, днес по свѣтът живѣя̨т около милион потомци на изброенитѣ мои прѣдци от 9-ти вѣк. Те сѫ мои братовчеди, далечни или близки..."
САМО ЧЕ ЗАЩО - "От тѣх, 65% сега сѫ турци, 10% сѫ българи, 10% сѫ гърци, 10% сѫ румънци... " Не са ли 40 % българи, 20% гърци, 20 турци, 20 румънци ?